E-doręczenia dla przedsiębiorców
Od 1 lipca 2025 roku podmioty zarejestrowane w CEiDG do 31 grudnia 2024 r. – w przypadku dokonywania zmian we wpisie po 30 czerwca 2025 r. będą zobowiązane adres do e-doręczeń.
E-Doręczenia jest usługą umożliwiającą przedsiębiorcom wysyłkę, odbiór i przechowywanie korespondencji online. Różni się od poczty email tym, że jest to tzw. usługa zaufania, czyli gwarantuje bezpieczeństwo i tzw. pewność skutków prawnych. Wiadomość wysłana z adresu do e-Doręczeń ma taki skutek prawny jak list polecony za potwierdzeniem odbioru.
E-doręczenie gwarantuje:
jednoznaczną identyfikację adresata i nadawcy,
tajemnicę korespondencji,
integralność, czyli brak możliwości zafałszowania przesyłanych danych,
dostęp do wiarygodnych i akceptowanych prawnie dowodów wysyłki i odbioru,
dostęp do informacji o dacie i czasie wysłania oraz otrzymania korespondencji
możliwości szybkiego ustalenia adresu do e-Doręczeń odbiorcy
Jak założyć adres do e-doręczeń? Najlepiej wejść na stronę biznes.gov.pl i tam dokonać wszelkich formalności.